Spis treści

§1 Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa zasady funkcjonowania sklepu internetowego https://www.mirjan24.pl/ (dalej: Sklep), zawierania umów sprzedaży towarów za pośrednictwem Sklepu przy wykorzystywaniu środków porozumiewania się na odległość oraz korzystania z innych usług świadczonych drogą elektroniczną, np. usługi newsletter.
  2. W zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  3. Przedmiotem działalności Sklepu jest sprzedaż mebli, wyposażenia domu i ogrodu oraz akcesoriów. Wszystkie produkty dostępne w Sklepie są fabrycznie nowe i bez wad, a umowy sprzedaży zawierane są wyłącznie ze Sprzedawcą jako właścicielem Sklepu internetowego. Sklep Internetowy nie stanowi platformy handlowej i nie umożliwia zawierania umów z innymi przedsiębiorcami lub osobami fizycznymi.
  4. Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:
    • Sprzedawcy – należy przez to rozumieć: MIRJAN 24 sp. z o.o. z siedzibą w Łęce Mroczeńskiej, adres: Łęka Mroczeńska 102, 63 - 604 Baranów, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000931948, REGON: 146850432, NIP: 5252575205, kapitał zakładowy 2 000 000,00 zł,
    • Sklepie – należy przez to rozumieć sklep internetowy znajdujący się pod adresem internetowym www.mirjan24.pl, za pośrednictwem którego można nabywać Towary Sprzedawcy,
    • Towarze – należy przez to rozumieć wszystkie produkty sprzedawane on-line i offline za pośrednictwem Sklepu,
    • Kupującym – należy przez to rozumieć pełnoletnie osoby fizyczne, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, którym Kodeks cywilny przyznaje zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu.
    • Konsumencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, art. 22(1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
    • Przedsiębiorcy indywidualnym – należy przez to rozumieć osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w takim zakresie w jakim przepisy prawa powszechnie obowiązującego przyznają odpowiednie uprawnienia konsumenckie dla tych podmiotów.
  5. Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą listownie na adres korespondencyjny: ul. Krajowa 57, 63-604 Mroczeń, na adres mailowy: biuro@mirjan24.pl, telefonicznie 513 001 957 lub 513 001 946, za pomocą formularzy kontaktowych znajdujących się na stronie internetowej www.mirjan24.pl lub korzystając z danych kontaktowych znajdujących się w zakładce Kontakt na stronie www.mirjan24.pl.
  6. Regulamin udostępniony jest nieodpłatnie na stronie internetowej  www.mirjan24.pl w sposób umożliwiający zapoznanie się z jego treścią, jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie.
  7. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych zostały określone w Polityce Prywatności, dostępnej pod adresem https://www.mirjan24.pl/content/8-polityka-prywatnosci.

§2 Ogólne zasady korzystania ze Sklepu

  1. Wszelkie prawa do Sklepu, jego domeny internetowej, nazwy, szaty graficznej, zdjęć zamieszczonych na stronie Sklepu, a także wszelkich innych materiałów znajdujących się na stronie Sklepu, stanowią własność Sprzedawcy, a Kupujący może z nich korzystać tylko w sposób zgodny z Regulaminem oraz powszechnie obowiązującym prawem, w tym zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  2. Sklep realizuje dostawy Towarów wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; umowy zawarte za pośrednictwem Sklepu są zawierane w języku polskim.
  3. Rejestracja konta w Sklepie nie jest niezbędna do dokonywania zakupów w Sklepie ułatwia jednak dokonywanie kolejnych zakupów, śledzenie zakupów w toku oraz przeglądanie historii zakupów. Utworzenie konta możliwe jest w dwojaki sposób: poprzez przycisk „Załóż nowe konto” na stronie głównej Sklepu (ikona ), lub przy okazji dokonywania zakupu w Sklepie jako „Gość” poprzez ustanowienie hasła do konta. Podczas procesu rejestracji wymagane jest podanie imienia i nazwiska Kupującego oraz adresu e-mail. Warunkiem koniecznym do rejestracji konta jest zaakceptowanie warunków Regulaminu oraz Polityki Prywatności oraz potwierdzenia rejestracji w sposób opisany w wiadomości e-mail przesłanej na adres podany przy rejestracji. Do czasu potwierdzenia założenia konta, konto pozostanie nieaktywne. Klient jest zobowiązany do zachowania w tajemnicy loginu i hasła.
  4. Wszystkie ceny podane w Sklepie wyrażone są w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek od towarów i usług (VAT) według stawki określonej zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami.
  5. Informacje o Towarach podane na stronie Sklepu, w szczególności takie jak ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
  6. Sprzedawca zastrzega, że wszystkie wymiary mebli tapicerowanych wskazane na stronie Sklepu, są podane w centymetrach, z tolerancją do +/- 3cm, w zależności od wyboru rodzaju obicia przez Kupującego. Tolerancja wymiarów wynika wyłącznie z istoty mebli tapicerowanych, które są obite miękkimi materiałami z wypełnieniem utrudniających precyzyjny pomiar wymiarów takich mebli.
  7. Ze względu na ograniczenia techniczne związane z utrwalaniem i wyświetlaniem kolorów przez aparaty fotograficzne, ekrany komputerowe i urządzenia mobilne, profile kolorystyczne ww. urządzeń, warunki oświetleniowe oraz cechy materiałów użytych do produkcji mebli, odcienie kolorów Towarów prezentowanych w Sklepie mogą się nieznacznie różnić od rzeczywistych odcieni Towaru. Ewentualne różnice nie ograniczają odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klientów będących Konsumentami oraz osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego. W przypadku, gdy odcień koloru różni się od oczekiwanego, ww. Kupujący mogą w szczególności odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podawania przyczyny zgodnie z § 9 Regulaminu.
  8. Sklep wystawia dokumenty sprzedaży w postaci faktury VAT lub paragonu fiskalnego a wystawiony dokument przesyłany jest w formacie PDF za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email podany przez Klienta podczas składania zamówienia. Nazwa Towaru na fakturze VAT może różnić się od nazwy handlowej używanej do oznaczenia Towaru w Sklepie i materiałach reklamowych.
  9. W przypadku naruszenia przez Kupującego przepisów prawa, postanowień Regulaminu lub zasad Polityki Prywatności, a także w przypadku postępowania przez Kupującego w sposób utrudniający pracę Sklepu lub będący uciążliwym dla innych Kupujących, Sprzedawca ma prawo pozbawić Kupującego prawa do korzystania ze Sklepu, jak i ograniczyć mu dostęp do całości lub części Towarów oferowanych w Sklepie.

§3 Zasady składania zamówień

  1. Złożenie zamówienia na towary oferowane w Sklepie jest możliwe on-line - za pośrednictwem Sklepu pod adresem: www.mirjan24.pl
  2. Warunkiem realizacji zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia, znajdującego się na stronie Sklepu, z podaniem wszystkich wymaganych (oznaczonych symbolem *) danych Kupującego, w tym imienia, nazwiska, adresu, korespondencyjnego, a także adresu dostawy, numeru telefonu oraz adresu e-mail.
  3. Zamówienie złożone przez Kupującego wymaga potwierdzenia jego przyjęcia przez Sprzedawcę. Sprzedawca potwierdza przyjęcie zamówienia za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail podany przez Kupującego, w ciągu 3 dni roboczych od dnia jego złożenia (termin związania Kupującego ofertą). Brak potwierdzenia Sprzedawcy w ww. terminie oznacza, że nie doszło do zawarcia umowy sprzedaży zamówionych Towarów. Potwierdzenie Sprzedawcy oznacza natomiast, że doszło do zawarcia umowy sprzedaży zamówionych Towarów.
  4. Kupujący może dokonywać zmian w zamówieniu lub je anulować do momentu potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę(zakres związania Kupującego ofertą).
  5. W przypadku braku możliwości potwierdzenia zamówienia z winy Kupującego, w szczególności na skutek podania błędnych danych kontaktowych przez Kupującego (np. numeru telefonu lub adresu e-mail), zamówienie wygasa w ciągu 3 dni roboczych wskutek braku możliwości potwierdzenia jego przyjęcia.
  6. Złożenie zamówienia z obowiązkiem zapłaty jest wiążące i zobowiązuje Kupującego do odbioru Towaru i zapłaty za dostarczony mu Towar, chyba że Sprzedawca nie potwierdzi w terminie 3 dni roboczych przyjęcia zamówienia zgodnie z ust. 3 lub Kupujący skorzysta do prawa zmiany lub wycofania swojego zamówienia zgodnie z ust. 4.
  7. Kody rabatowe nie łączą się ze sobą.
  8. MIRJAN 24 sp. z o.o. z siedzibą w Łęce Mroczeńskiej podaje do wiadomości, że w związku z brakiem technicznej możliwości umieszczania na paragonie numeru identyfikującego nabywcę za pomocą kasy fiskalnej, paragony będą wystawiane tylko i wyłącznie dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Nabywca prowadzący działalność gospodarczą zobowiązany jest poinformować o tym Sprzedawcę w momencie dokonywania zakupów i składania zamówienia, tak żeby Sprzedawca nie rejestrował sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej, tylko wystawił dla odbiorcy fakturę VAT zgodnie z art. 106b ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Brak podania przez Kupującego przy składaniu zamówienia NIP będzie skutkował wystawieniem przez Sprzedawcę jedynie paragonu fiskalnego bez możliwości wystawienia faktury VAT.
  9. Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży, jeśli zamówienie nie zostanie opłacone przez Kupującego w terminie 2 dni roboczych (nie dotyczy wyboru płatności „za pobraniem”), jeśli zamówienie nie zostanie odebrane przez Kupującego przy drugiej próbie dostawy, albo jeżeli Sprzedawca nie będzie mógł skontaktować się z Kupującym celem dostarczenia Towaru. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 492 Kodeksu cywilnego Sprzedawca może złożyć Kupującemu za pośrednictwem wiadomości e-mail w terminie 7 dni odpowiednio po bezskutecznym upływie terminu na dokonanie płatności lub po bezskutecznej drugiej próbie dostawy. Jeśli Kupujący dokonał płatności, ale nie odebrał zamówionego Towaru, płatność zostanie zwrócona w taki sam sposób jak została dokonana przez Kupującego
  10. Kupującemu do czasu odbioru Towaru przysługuje umowne prawo odstąpienia od umowy zgodnie z art. 395 Kodeksu cywilnego. Prawo to Kupujący może wykonać składając oświadczenie Sprzedawcy, w szczególności poprzez użycie dedykowanego linku dostępnego w mailowym potwierdzeniu zamówienia. Powyższe umowne prawo odstąpienia jest odrębne od uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa, a więc nie narusza ani nie ogranicza prawa odstąpienia od umowy w terminie 14 dni na podstawie ustawy o prawach konsumenta opisanego w § 9 Regulaminu.

§4 Czas realizacji zamówień

  1. W trosce o zadowolenie Kupujących Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby asortyment Sklepu był aktualizowany na bieżąco, a Towary znajdujące się w Sklepie były dostępne.
  2. Przybliżony termin (dzień) dostawy zamówionego Towaru wskazany jest na karcie każdego Towaru. Termin (dzień) dostawy zamówionego Towaru wskazywany jest w potwierdzeniu zamówienia wysyłanym pocztą elektroniczną na wskazany przez Kupującego adres e-mail.
  3. Obliczanie czasu dostawy zamówień:
    • jeśli Kupujący wybrał jako formę płatności przelew na konto Sprzedawcy, czas dostawy liczy się od dnia następującego po dniu zaksięgowania wpłaty Kupującego na koncie Sprzedawcy;
    • jeśli Kupujący wybrał jako formę płatności „za pobraniem”, czas dostawy liczy się od dnia następującego po dniu potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę;
    • jeśli Kupujący skorzystał z ratalnych opcji płatności wskazanych w § 6 ust. 2 Regulaminu, termin realizacji zamówienia jest liczony od dnia następującego po dniu zawarcia przez Kupującego umowy z bankiem;
    • w przypadku wyboru przez Kupującego innych form płatności oferowanych aktualnie przez Sklep, realizacja zamówienia odbywa się po dokonaniu płatności z potwierdzonym statusem operacji prawidłowo wykonanej.
  4. W przypadku Towarów, które nie znajdują się w magazynie Sprzedawcy, ich termin dostawy może ulec wydłużeniu do 30 dni roboczych, o czym Kupujący zostanie poinformowany za pośrednictwem poczty elektronicznej, na wskazany przez Kupującego adres e-mail. W takim przypadku Kupującemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy zgodnie z § 5 ust. 4 Regulaminu.

§5 Dostawa

  1. Sklep dostarcza nabyte Towary wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Dostawa jest darmowa na terenie całej Polski i odbywa się transportem własnym Mirjan24.
  2. Dostawa następuje na adres wskazany przez Kupującego przy składaniu zamówienia i odbywa się wyłącznie w dni robocze w godzinach od 7:00 do 19:00.
  3. Sklep Internetowy oferuje Towary o różnym czasie dostępności, stąd w przypadku zakupu takich Towarów w ramach jednego zamówienia dostawa całego Zamówienia zostanie dokonana w terminie dostawy właściwym dla Towaru (Towarów) o najdłuższym czasie dostępności.
  4. Jeżeli dostawa nie będzie możliwa we wskazanym terminie, np. z powodu chwilowej niedostępności Towaru, Sprzedawca poinformuje Kupującego o planowanym terminie dostawy za pośrednictwem poczty elektronicznej. Kupujący będzie mógł odstąpić od umowy do czasu dostawy Towaru (umowne prawo odstąpienia). W przypadku, gdy jedynie niektóre Towary objęte Zamówieniem okażą się chwilowo niedostępne, Kupujący będzie mógł:
    • podtrzymać realizację całego Zamówienia z przesunięciem daty dostawy całego zamówienia lub podzielenia zamówienia na dwie dostawy, albo
    • podtrzymać realizację Zamówienia w zakresie dostępnych Towarów i zrezygnować (odstąpić od umowy) w zakresie niedostępnych Towarów, albo
    • zrezygnować z całości Zamówienia (odstąpić od całej umowy).
  5. Sprzedawca nie świadczy usługi polegającej na dostawie Towaru w dniu i godzinie wybranych przez Kupującego; dostawa jest jednak awizowana na 2-3 dni przed planowaną datą dostawy za pośrednictwem wiadomości e-mail, a awizacja obejmuje dzień oraz przedział godzinowy planowanej dostawy. Po otrzymaniu awizacji Kupujący może odrzucić zaproponowany termin dostawy, jeśli zaproponowany dzień dostawy Kupującemu nie pasuje, a ponadto może odwołać dostawę, jeśli termin był wprawdzie dogodny dla Kupującego, ale Kupujący mimo to nie będzie mógł odebrać Towaru.
  6. W przypadku, gdy Kupujący nie odbierze Towaru przy pierwszej próbie dostawy, Sprzedawca podejmie drugą próbę dostawy, chyba że Kupujący odmówił odbioru Towaru lub dostawa nie była możliwa ze względu na podanie przez Kupującego błędnego lub niepełnego adresu dostawy, a Kupujący nie wskaże prawidłowego adresu w takich przypadkach zamówienie zostaje anulowane (umowa ulega rozwiązaniu). Awizacja drugiej dostawy następuje na takich samych zasadach jak pierwszej dostawy (zgodnie z ust. 5).
  7. UWAGA! Dostawa Towaru nie obejmuje wniesienia Towaru do mieszkania – Towar rozładowywany jest z samochodu dostawczego i wydawany Kupującemu w jego pobliżu. W zależności od gabarytu Kupujący powinien zapewnić odpowiednią ilość osób do wniesienia Towaru do miejsca przeznaczenia.
  8. Przy wydaniu Towaru sporządzany jest protokół oraz dokumentacja zdjęciowa dostarczanego Towaru. W protokole stwierdza się ewentualne uwagi co do uszkodzeń zewnętrznego opakowania Towaru albo samego Towaru.
  9. Kupujący jest zobowiązany zbadać doręczany Towar w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju przed podpisaniem protokołu. Kupujący ma prawo żądania rozpakowania Towaru w obecności dostawcy w szczególności w przypadku uszkodzenia opakowania zewnętrznego Towaru. Kupujący ma prawo żądania opisania uszkodzeń w protokole dostawy. Kupujący ma prawo odmówić odbioru uszkodzonego Towaru. Niedochowanie ww. czynności nie wyłącza reklamacji w późniejszym terminie, może jednak utrudnić Kupującemu reklamację.

§6 Formy płatności

  1. Dokonując zakupu towaru w Sklepie, Kupujący ma prawo wyboru formy płatności spośród dostępnych opcji:
    • płatność za pobraniem – opłata uiszczana jest gotówką kurierowi przy odbiorze Towaru. Forma płatności za pobraniem jest dostępna dla zamówień, których wartość nie przekracza 5 000 zł. W przypadku zamówień powyżej 5 000 zł wymagana jest wcześniejsza konsultacja z Biurem Obsługi Klienta,
    • płatność poprzez serwis Przelewy24.pl - umożliwia dokonywanie płatności on-line,
    • płatność poprzez konto PayPal – umożliwia dokonywanie płatności on-line,
    • płatność poprzez system PayU – metoda płatności on-line poprzez szybki przelew internetowy lub kartę płatniczą. Umożliwia również przesunięcie terminu płatności za nabyte Towary,
    • płatność poprzez BLIK – metoda płatności dostępna w wybranych bankach,
    • płatność przez Google Pay – metoda płacenia telefonem lub smartwatchem za zakupy metodą płatności zbliżeniowej oraz w aplikacjach,
    • płatność poprzez system PayPo – metody płatności umożliwiającej płatność odroczoną.
  2. Oprócz form płatności wskazanych powyżej, kupujący mogą skorzystać z ratalnych opcji płatności:
    • zakup na Raty Credit Agricole. System ratalny Credit Agricole - jest to forma płatności ratalnej. Po zapoznaniu się z warunkami umowy, Kupujący wybiera ilość rat, wysokość wpłaty oraz pozostałe opcje. Ratę można sprawdzić przy wybranym produkcie lub po zakończonych zakupach – w koszyku.
      Kliknij i dowiedz się jak zrobić zakup ratalny w Credit Agricole

      CA Raty dostępne:

      • całkowicie online
      • do max. kwoty 20 000 zł za zakupy,
      • szybkie i bez zbędnych formalności - wypełnianie wniosku, bez wychodzenia z domu,
      • umowa i zakupy dostarczane do domu,
      • spłatę można rozłożyć nawet na 48 miesięcy,
    • PayU Raty to wygodny i bezpieczny system płatności ratalnej online. Wszystkie formalności załatwiane są przez Internet. Po pozytywnej weryfikacji wniosku, pomiędzy pożyczkodawcą a pożyczkobiorcą zawierana jest umowa określająca wysokość rat i długość okresu ich spłaty.
      Kliknij i dowiedz się jak zrobić zakup ratalny za pośrednictwem PayU
    • Przelewy24 oferują system ratalny w wybranych bankach. Wszystkie formalności załatwiane są przez Internet. Po pozytywnej weryfikacji wniosku, pomiędzy pożyczkodawcą a pożyczkobiorcą zawierana jest umowa określająca wysokość rat i długość okresu ich spłaty.
      Kliknij i dowiedz się jak zrobić zakup ratalny w Przelewy24
  • Sprzedawca oświadcza, iż na podstawie umów zawartych z Credit Agricole Bank Polska S.A., Przelewy24 i PayU jest upoważniony do wykonywania czynności prawnych związanych z zawarciem / zmianą umów kredytu na zakup towarów i usług.
  • Dane Sprzedawcy do przelewu to:

    MIRJAN 24 SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ , Łęka Mroczeńska 102, 63 - 604 Baranów, Bank: Santander Bank Polska.

    Konto: 60 1090 2590 0000 0001 2412 8750.

§7 Reklamacje

Uprawnienia Kupujących będących Konsumentami

  1. Sprzedawca ponosi wobec Kupującego będącego Konsumentem odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
  2. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
    • opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;
    • przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
  3. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
    • nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
    • występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
      1. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
      2. przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
      3. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy;
    • być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
    • być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
  4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 3, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 2 lub 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
  5. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
    • zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
    • niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę.
  6. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
  7. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
  8. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
  9. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  10. Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt.
  11. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z umową, Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
  12. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
  13. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
    • Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową;
    • Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową;
    • brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
    • brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy;
    • z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  14. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z umową. Zwrot kwoty należnej wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
  15. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny.
  16. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową.
  17. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania
  18. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  19. Konsument może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez przedsiębiorcę obowiązków wynikających z naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.
  20. Osobie fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego przysługuje prawo do złożenia reklamacji Towaru w trybie niezgodności Towaru z umową zgodnie z ustawą o prawach konsumenta. Postanowienia ust. 1-19 stosuje się odpowiednio.

Uprawnienia Kupujących nie będących Konsumentami

  1. Kupującym nie będącym Konsumentami ani osobami fizycznymi zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tych osób charakteru zawodowego, przysługuje prawo złożenia reklamacji w trybie rękojmi za wady fizyczne rzeczy sprzedanej zgodnie ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, z wyłączeniem postanowień szczególnych.
  2. Jeżeli Towar sprzedany za pośrednictwem Sklepu ma wady, Kupujący ma prawo złożyć reklamację u Sprzedawcy. Reklamacji nie podlegają wady wynikające z nieprawidłowego użytkowania Towaru przez Kupującego.

Tryb składania reklamacji

  1. Kupujący może złożyć reklamację:
    • wypełniając formularz reklamacyjny on-line dostępny tutaj (kliknij aby wyświetlić) – należy podać pełne dane dotyczące wadliwego Towaru (wypełnić wszystkie pola formularza),
    • osobiście w firmie Sprzedawcy pod adresem: ul. Krajowa 57, 63-604 Mroczeń,
    • pocztą na adres korespondencyjny Sprzedawcy: ul. Krajowa 57, 63-604 Mroczeń przy wykorzystaniu dołączonego formularza reklamacyjnego lub w każdej innej formie przy uwzględnieniu podstawowych informacji wskazanych w ust. 24.
    • za pomocą zgłoszenia mailowego przesłanego na adres reklamacjepl@mirjan24.com
  2. Reklamacja powinna zawierać: dane Kupującego (imię, nazwisko, ), dane kontaktowe (adres korespondencyjny, telefon), adres dostawy (pod którym znajduje się reklamowany Towar), wskazanie reklamowanego Towaru i datę jego odbioru oraz opis zgłaszanych wad i żądanie reklamacji. Zgłoszenie może zawierać również dokumentację zdjęciową lub nagranie. Jeżeli dane podane w reklamacji są niewystarczające lub wymagają uzupełnienia Sprzedawca, przed rozpoznaniem reklamacji, zwróci się do Kupującego o uzupełnienie reklamacji we wskazanym zakresie. Załączenie do reklamacji kopii paragonu, faktury albo innego dowodu zakupu nie jest konieczne, ale przyspieszy rozpoznanie reklamacji.
  3. Odesłanie Towaru na koszt Sprzedawcy lub odbiór Towaru przez Sprzedawcę następuje dopiero po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji, ewentualnie w trakcie jej rozpatrywania, jeśli jest to konieczne do jej rozpatrzenia.
  4. Termin rozpoznania reklamacji wynosi 14 dni od daty jej otrzymania przez Sprzedawcę w prawidłowej postaci. Odpowiedź na reklamację jest wysyłana pocztą elektroniczną na adres e-mail podany przez Kupującego przy składaniu reklamacji, a w przypadku niewskazania podania adresu e-mail – na adres poczty elektronicznej wskazany przy dokonywaniu zakupu reklamowanego Towaru.
  5. W przypadku gdy Sprzedawca uznał reklamację Kupującego, a Towar ma zostać naprawiony lub wymieniony na nowy, Towar należy w miarę możliwości zapakować wraz z pełnym wyposażeniem dodatkowym, który Kupujący otrzymał przy zakupie. Po spakowaniu Towaru należy powiadomić Sprzedawcę, aby mógł odebrać Towar od Kupującego. Odbiór Towaru następuje na zasadzie awizacji tak samo jak jego dostawa (zob. § 5 ust. 5 Regulaminu).
  6. Sprzedawca informuje, że Kupujący będący Konsumentem ma prawo zwrócić się do Miejskiego (powiatowego) rzecznika praw Konsumentów o pomoc w załatwieniu reklamacji Kupującego.

§8 Gwarancja

  1. Wszystkie Towary sprzedawane za pośrednictwem Sklepu są objęte 24 miesięczną gwarancją jakości Sprzedawcy. Termin gwarancji liczony jest od daty wydania Towaru Kupującemu.
  2. Jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady fizyczne Towaru Sprzedawca zobowiązuje się do naprawy Towaru lub wymiany Towaru na nowy w terminie 21 dni roboczych od dnia zgłoszenia wady przez Kupującego. Wybór sposobu usunięcia wady należy do Kupującego. Jeżeli Kupujący nie dokona wyboru z jakiego uprawnienia chce skorzystać, o wyborze sposobu rozstrzygnięcia reklamacji gwarancyjnej decyduje Sprzedawca.
  3. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od złożenia reklamacji z tytułu gwarancji, jednak w terminie nie dłuższym niż 30 dni, bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Kupujący go nabył.
  4. Jeśli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, Sprzedawca może dokonać wymiany zamiast naprawy lub naprawy zamiast wymiany.
  5. W przypadku gdy naprawa Towaru lub wymiana Towaru na nowy jest niemożliwa lub wymagałaby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową; w takim przypadku Sprzedawca zwróci Kupującemu zapłaconą cenę za Towar.
  6. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Kupującego powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
  7. W przypadku zgłoszenia przez Kupującego wady Towaru w ramach gwarancji, Sprzedawca dokona odbioru Towaru na swój koszt lub dokona naprawy Towaru w miejscu, w którym Towar się znajduje. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
  8. Kupujący nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
  9. Zgłoszenia wady fizycznej Towaru w ramach gwarancji należy dokonać w terminie 14 dni od wykrycia wady. Zgłoszenia należy dokonać za pomocą formularza reklamacyjnego (kliknij tutaj, aby wyświetlić), pisemnie na adres korespondencyjny Sprzedawcy, wskazany na wstępie Regulaminu, lub osobiście pod adresem Sprzedawcy. Zgłoszenie powinno zawierać dane Kupującego (imię, nazwisko), dane kontaktowe (adres korespondencyjny, telefon), adres dostawy (pod którym znajduje się reklamowany Towar), numer zamówienia Towaru u Sprzedawcy, lub dowód zakupu, a także opis zgłaszanych wad i wskazanie, że Kupujący dokonuje zgłoszenia w ramach gwarancji.
  10. Udzielenie przez Sprzedawcę gwarancji na Towar w żaden sposób nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z tytułu niezgodności rzeczy sprzedanej z umową, jeśli Kupującym jest Konsument lub osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  11. Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady produkcyjne lub materiałowe Towaru, które ujawnią się w ciągu 2 lat od wydania Towaru Kupującemu pod warunkiem, że Towar:
    • był użytkowany zgodnie z przeznaczeniem, a także instrukcją obsługi (gdy została dołączona do Towaru) oraz odpowiednio konserwowany,
    • nie był demontowany ani modyfikowany.

§9 Odstąpienie od umowy – prawo zastrzeżone dla Konsumentów oraz Przedsiębiorców indywidualnych

  1. Zgodnie z art. 27 oraz art. 38a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Kupujący będący konsumentem oraz Kupujący będący osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem bezpośrednich kosztów zwrotu rzeczy Sprzedawcy wskazanych w ust. 9 oraz kosztów wskazanych w ust. 7. Postanowienia §9 regulują prawa odstąpienia ww. dwóch kategorii osób, określanych wspólnie w §9 jako „Kupujący”.
  2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia Towaru w posiadanie przez Kupującego lub wskazaną przez niego osobę trzecią, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie przez Kupującego (lub wskazanej przez niego osoby trzeciej) ostatniego Towaru, partii lub części.
  3. Celem odstąpienia od umowy należy złożyć Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie może zostać złożone na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, przy użyciu wzoru udostępnionego przez Sprzedawcę stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu, albo w inny jednoznaczny sposób.
  4. Do zachowania prawa do odstąpienia od umowy wystarczy wysłać oświadczenie o odstąpieniu przed upływem terminu. Oświadczenie można wysłać Sprzedawcy:
  5. W przypadku odstąpienia od umowy na powyższych zasadach, Sprzedawca, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy, zwróci Kupującemu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z zastrzeżeniem ust. 6 i 7 poniżej.
  6. Jeśli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Kupującego, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Kupującego dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  7. Jako że dostawa jest darmowa, Sprzedawca nie zwraca Kupującemu kosztów dostawy.
  8. Kupujący ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem na adres: Łęka Mroczeńska 102, 63-604 Baranów. Zwracany Towar należy bezpiecznie zapakować i na przesyłce w widocznym miejscu napisać "ZWROT".
  9. Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, w tym także koszty zwrotu rzeczy, których nie da się odesłać w zwykłym trybie pocztą. W przypadku zwrotu Towaru Sprzedawca nie oferuje ani bezpłatnej, ani płatnej usługi transportowej. Sprzedawca oferuje w Sklepie Towary gabarytowe, które ze względu na swój charakter (wymiary, wagę) nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą i których koszt zwrotu może być znacznie wyższy niż zwykłej paczki pocztowej. Koszt zwrotu zależy zwykle od wymiarów i wagi zwracanego Towaru. Przykładowe cenniki można znaleźć na stronie operatorów specjalizujących się w takich zwrotach. Koszt ten może wynosić nawet kilkaset złotych. Sposób odesłania i wybór przewoźnika należy do Kupującego. Kupujący zobowiązany jest do właściwego zabezpieczenia zwracanego Towaru do wysyłki oraz do opłacenia usługi transportu. Do sprawnego przeprowadzenia zwrotu zaleca się poinformowanie Sprzedawcy o przewidywanej dacie zwrotu towaru oraz nazwie firmy przewozowej, a także opisanie zwracanego towaru danymi pozwalającymi zidentyfikować zwrot, np. poprzez dołączenie wypełnionego formularza zwrotu. Kupujący może przesłać Sprzedawcy dokumentację zdjęciową zwracanego towaru celem udokumentowania stanu towaru w chwili jego zwrotu do Sprzedawcy i uniknięcia sytuacji spornej w przypadku, gdyby towar uległ uszkodzeniu podczas transportu. Nie jest to jednak konieczne do dokonania zwrotu.
  10. Zwrot środków na rzecz Kupującego nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu. W każdym przypadku Kupujący nie ponosi żadnych kosztów w związku ze zwrotem opłat.
  11. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, a w szczególności w odniesieniu do umów:
    • których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
    • których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
  12. Kupujący odpowiada jedynie za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to koniecznie do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru, a także za ewentualne szkody powstałe w trakcie transportu zwracanego Towaru do Sklepu przez wybranego przez Kupującego przewoźnika w związku z nienależytym zabezpieczeniem Towaru do transportu.

§10 Świadczenie usług drogą elektroniczną

  1. Administrowaniem Sklepu zajmuje się Sprzedawca.
  2. Za pośrednictwem Sklepu są świadczone usługi elektroniczne umożliwiające:
    • przeglądanie i odtwarzanie zawartości Sklepu,
    • rejestrację w Sklepie oraz składanie zamówień na Towary jako zarejestrowany użytkownik lub tzw. gość (bez rejestracji),
    • subskrypcję usługi Newslettera,
    • korzystanie z funkcji dodatkowych takich jak powiadom o dostępności, dodaj do listy życzeń oraz ocena Towarów(usługa wyłącznie dla osób, które kupiły Towar).
    • Korzystanie z ww. usług jest bezpłatne
  3. Newsletter jest to usługa świadczona drogą elektroniczną polegająca na przesyłaniu Kupującemu cyklicznych informacji o aktualnych promocjach i Towarach dostępnych w Sklepie. Newsletter jest przesyłany w formie listu elektronicznego, wyłącznie za zgodą Kupującego, na adres mailowy podany przez Kupującego. Kupujący może w dowolnym momencie zrezygnować z subskrypcji Newslettera (klikając w odpowiedni link zamieszczony w przesłanej korespondencji lub kontaktując się ze Sprzedawcą).
  4. Umowa o zawarcie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą:
    • dokonania rejestracji w Sklepie i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego – dla Kupujących zarejestrowanych w Sklepie,
    • z chwilą rozpoczęcia korzystania przez Kupującego ze Sklepu i jego funkcjonalności – dla Kupujących niezarejestrowanych w Sklepie, przy czym do niektórych usług może być konieczne podanie adresu e-mail,
    • w przypadku usługi Newslettera – poprzez zaznaczenie opcji „Zapisz się do Newslettera” w formularzu rejestracji lub poprzez wskazanie swojego adresu e-mail na stronie głównej www.mirjan24.pl dla Klientów niezarejestrowanych i po potwierdzeniu rejestracji za pośrednictwem otrzymanego linku.
  5. Rejestracja w Sklepie i utworzenie Konta umożliwia Kupującemu dostęp do niektórych funkcjonalności Sklepu niedostępnych dla niezarejestrowanych Kupujących, takich jak dostęp do informacji o historii i szczegółach złożonych zamówień, przysługujących rabatach oraz o wysyłanych powiadomieniach, a także umożliwia wygodne aktualizowanie danych Kupującego, podanych podczas rejestracji.
  6. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta na czas nieokreślony. Kupujący ma prawo rozwiązać umowę bez podawania przyczyn, ze skutkiem natychmiastowym. W tym celu Kupujący powinien zaprzestać korzystania ze Sklepu, a w przypadku posiadania przez Kupującego zarejestrowanego konta w Sklepie lub korzystania z usługi Newslettera, wystarczy wysłanie przez Kupującego wiadomości e-mail na adres cok@mirjan24.com z prośbą o usunięcie konta Kupującego lub zaprzestanie wysyłanie Newslettera lub skorzystanie z opcji wypisania się z subskrypcji Newslettera zawartej w otrzymanym Newsletterze. W przypadku usługi powiadomienia o dostępności lub dodania do listy życzeń, należy odznaczyć daną usługę na karcie Towaru.
  7. Rozwiązanie przez Kupującego umów o świadczenie usług drogą elektroniczną nie ma wpływu na ważność umów kupna Towarów zawartych za pośrednictwem Sklepu.
  8. Minimalne wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu to: urządzenie z dostępem do sieci Internet, zainstalowana i zaktualizowana wersja przeglądarki internetowej z włączoną obsługą JavaScript oraz włączoną obsługą plików typu cookies, a także aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail). Rekomendowana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768 pikseli. Strona Internetowa Sklepu jest responsywna i dynamicznie dopasowuje się do każdej rozdzielczości ekranu.
  9. W przypadku naruszenia przez Kupującego przepisów prawa, postanowień Regulaminu lub zasad Polityki Prywatności, a także w przypadku postępowania przez Kupującego w sposób utrudniający pracę Sklepu lub będący uciążliwym dla innych Kupujących, Sprzedawca ma prawo pozbawić Kupującego prawa do korzystania ze Sklepu, jak i ograniczyć mu dostęp do niektórych funkcjonalności Sklepu.
  10. Sprzedawca informuje, że Sklep wykorzystuje pliki typu cookie’s w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze Sklepu przez Kupujących, w tym, aby umożliwić Kupującym zapamiętanie danych logowania, utrzymywać rozpoczęte sesje przez Kupujących, a także w celu tworzenia statystyk oglądalności materiałów zamieszczonych w Sklepie oraz badania preferencji Kupujących. Szczegółowe zasady przetwarzania plików cookie’s znajdują się w Polityce Prywatności.
  11. Wszelkie reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną oraz funkcjonowania Sklepu, a także zgłoszenia dotyczące naruszeń Regulaminu należy zgłaszać na adres mailowy: cok@mirjan24.com lub listownie na adres Sprzedawcy: MIRJAN 24 sp. z o.o., z ul. Krajowa 57, 63-604 Mroczeń.
  12. Reklamację będą rozpoznawane w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana na adres wskazany przez składającego reklamację. Jeśli dane lub informacje podane w reklamacji będą wymagały uzupełnienia, przed rozpoznaniem reklamacji, Sprzedawca zwróci się do Kupującego o uzupełnienie reklamacji we wskazanym zakresie.
  13. Sprzedawca w miarę możliwości zapewnia ochronę przesyłanych treści cyfrowych i danych poprzez stosowanie środków technicznych i organizacyjnych, w celu ich zabezpieczenia przed ich pozyskaniem przez osoby nieupoważnione (np. szyfrowanie SSL, hasła dostępu, programy antywirusowe). Jednakże Sprzedawca wskazuje, iż korzystanie z sieci Internet i usług świadczonych drogą elektroniczną niesie zagrożenie przedostania się do systemu teleinformatycznego i urządzenia Kupującego szkodliwego oprogramowania lub nieuprawnionego uzyskania dostępu do danych Kupującego przez osoby trzecie. W celu zminimalizowania niniejszych zagrożeń Kupujący jest obowiązany chronić swój login i hasło dostępu do konta w Sklepie i nie udostępniać ich osobom trzecim, a także stosować odpowiednie zabezpieczenia techniczne, takiej jak np. oprogramowanie antywirusowe.
  14. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w działaniu Sklepu spowodowane działaniem siły wyższej, awarią łączy lub sprzętu nienależącego do Sprzedawcy, a także wywołane niedozwoloną ingerencją Kupujących.
  15. Sklep jest dostępny dla Kupujących co do zasady przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, jednak ze względu na ograniczenia techniczne, Sprzedawca nie gwarantuje stałej dostępności strony internetowej Sklepu. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za czasowy brak możliwości korzystania przez Kupujących ze Sklepu spowodowany prowadzonymi pracami konserwacyjnymi, wprowadzaniem ulepszeń lub zmian na stronie Sklepu. Sprzedawca będzie w miarę możliwości informował o planowanych przerwach technicznych i czasie ich trwania, poprzez zamieszczanie odpowiednich komunikatów na stronie Sklepu.

Publikowanie opinii (ocen) o nabytych Towarach w Sklepie

  1. Sklep oferuje możliwość zamieszczania przez Użytkowników indywidualnych i subiektywnych recenzji dotyczących oferowanych w Sklepie towarów. Opinie może dodawać każdy Użytkownik Sklepu, tj. zarówno Użytkownik zarejestrowany, jak i niezarejestrowany, pod warunkiem, że zakupił Towaru w Sklepie.
  2. Złożenie opinii jest możliwe bezpośrednio w Sklepu – na stronie zakupionego Towaru albo poprzez link wysłany na adres e-mail Użytkownika przy dokonywaniu zakupu 14 dni po otrzymaniu towaru, odsyłający do centralnej platformy zbierania ocen dla sklepów Mirjan24. Publikacja opinii następuje na stronie zakupionego Towaru niezależnie od sposobu złożenia opinii.
  3. Sprzedawca weryfikuje, czy publikowane opinie pochodziły od konsumentów, którzy nabyli Towar w Sklepie, zestawiając podany przy publikacji oceny e-mail i numer referencyjny zamówienia z systemem sprzedażowym. Opinie, które zostały zweryfikowane, oznaczane są w Sklepie komunikatem „Opinia potwierdzona zakupem”, opinie niezweryfikowane, które zostały dodane przed wprowadzeniem mechanizmu weryfikacji są natomiast oznaczone komunikatem „Opinia niepotwierdzona”.
  4. Sprzedawca zamieszcza wszystkie opinie zarówno pozytywne, jak i negatywne, pod warunkiem, że są zgodne z prawem i Regulaminem. Sprzedawca nie zamieszcza opinii sponsorowanych. Prezentowana ocena Towaru (liczba gwiazdek przy Towarze) stanowi średnią wyliczoną na podstawie wszystkich ocen Użytkowników, tj. zarówno ocen zweryfikowanych jako pochodzących od konsumentów, którzy nabyli Towar w Sklepie, jak i niezweryfikowanych. Wszystkie oceny mają jednakową wagę przy wyliczaniu średniej. Średnia nie uwzględnia Opinii, co do których odmówiono publikacji lub które usunięto jako niedopuszczalne zgodnie z ust. 21.
  5. W celu opublikowania recenzji należy podać następujące dane: e-mail (niewidoczny dla innych Użytkowników Sklepu i służy jedynie weryfikacji zakupu ocenianego Towaru oraz do kontaktu w razie usunięcia opinii), numer referencji zamówienia, tytuł, imię, ocenę w skali od 1 do 5 gwiazdek oraz opis oceny.
  6. Niedopuszczalne jest zamieszczanie lub dostarczanie przez Kupujących za pośrednictwem Sklepu treści o charakterze bezprawnym, w szczególności treści zabronionych przez przepisy prawa, w tym naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich, a także podejmowanie przez Kupujących czynności, które mogłyby destabilizować lub zakłócać działanie Sklepu lub utrudniać dostęp do Sklepu Sprzedawcy lub innym Kupującym. Kupujący nie może w Sklepie zamieszczać opinii, które w szczególności:
    • są niezgodne z tematyką Sklepu i dostępnymi w Sklepie Towarami. Opinie powinny dotyczyć Towarów oferowanych przez Sklep;
    • dotyczą spraw organizacyjnych i technicznych związanych z funkcjonowaniem Sklepu. Sprawy organizacyjne i techniczne związane z funkcjonowaniem Sklepu powinny być zgłaszane na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy;
    • których treść może stanowić działalność konkurencyjną wobec Sklepu np. poprzez promocję innych podmiotów prowadzących działalność konkurencyjną wobec Sklepu;
    • których treść stanowi aktywność reklamową, marketingową, promocyjną lub ofertę sprzedaży Towarów lub usług;
    • zawierają linki, hiperłącza oraz innego rodzaju elektroniczne odniesienia do innych stron internetowych, które nie są stronami internetowymi Sklepu;
    • nawołują do nienawiści lub stanowią aprobatę dla nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, płciowych, seksualnych, wyznaniowych;
    • znieważają lub stanowią aprobatę dla znieważania lub nawołują do znieważenia grup ludności albo indywidualnych osób z powodu przynależności płciowej, seksualnej, narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej;
    • stanowią prowadzenie działań niezgodnych z przepisami prawa, nawołują do działań niezgodnych z przepisami prawa, stanowią aprobatę dla działań niezgodnych z przepisami prawa, wspierają działania niezgodne z przepisami prawa;
    • nawołują do stosowania przemocy, stanowią aprobatę dla stosowania przemocy, wspierają działania niezgodne z przepisami prawa;
    • propagują doktryny faszyzmu lub nazizmu lub totalitaryzmu oraz ustroje państw uznawane za zbrodnicze;
    • zawierają treści o charakterze dyskryminacyjnym, ksenofobicznym szowinistycznym, nietolerancyjnym;
    • zniesławiają lub znieważają określone osoby, grupy osób, narodowości lub mniejszości narodowe, stanowią aprobatę lub zachętę lub wsparcie dla ww. działań;
    • wyrażają pogardę lub brak szacunku dla określonych osób, grup osób, narodowości lub mniejszości narodowych; stanowią aprobatę lub zachętę lub wsparcie dla ww. działań;
    • naruszają dobra osobiste określonych osób, grup osób, narodowości lub mniejszości narodowych, stanowią aprobatę lub zachętę lub wsparcie dla ww. działań;
    • zawierają wulgaryzmy lub inne treści, które mogą mieć charakter obraźliwy;
    • obrażają uczucia religijne lub stanowią aprobatę lub zachętę lub pomoc dla ww. działania;
    • których zamiarem lub skutkiem jest naruszenie porządku prawnego, zasad współżycia społecznego, dobrych obyczajów lub uznanych w społeczeństwie lub powszechnym odczuciu zasad lub obyczajów.
  7. Opinie publikowane są po weryfikacji przez Sprzedawcę pod kątem zgodności ich treści z przepisami prawa i zasadami przewidzianymi w Regulaminie. Publikacja opinii w Sklepie lub odrzucenie opinii następuje w terminie do 30 dni roboczych liczonych od momentu przesłania opinii przez Użytkownika. O odrzuceniu Opinii Użytkownik jest informowany w wiadomości wysłanej na adres e-mail podany w formularzu dodawania opinii, wraz z podaniem przyczyny odrzucenia opinii. Użytkownik ma możliwość złożenia odwołania na zasadach opisanych poniżej lub ponownego umieszczenia opinii spełniającej warunki Regulaminu.
  8. Niezależnie od wewnętrznej weryfikacji Sprzedawcy, Użytkownik Sklepu, który ocenia, iż opublikowany w Sklepie komentarz narusza przepisy prawa lub postanowienia Regulaminu, może przesłać do Sprzedawcy zgłoszenie dotyczące opublikowanego w Sklepie komentarza za pomocą dedykowanego formularza kontaktowego.
  9. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe użytkownika, który dokonał zgłoszenia, Sprzedawca bez zbędnej zwłoki przesyła takiemu użytkownikowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
  10. Sprzedawca rozpatruje zgłoszenie oraz podejmuje decyzję co do treści komentarza, którego dotyczy zgłoszenie, w terminie do 14 dni.
  11. O podjętej decyzji Sprzedawca powiadamiania użytkownika Sklepu bez zbędnej zwłoki.
  12. Decyzja Sprzedawcy może polegać na usunięciu treści komentarza, uniemożliwieniu dostępu do zgłoszonej treści, ograniczeniu widoczności zgłoszonej treści, uniemożliwieniu dalszego korzystania z usługi, zawieszeniu lub zamknięciu konta, lub na pozostawieniu treści komentarza na stronie internetowej Sklepu.
  13. Użytkownik Sklepu może odwołać się od decyzji Sprzedawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania uzasadnienia decyzji Sprzedawcy.
  14. W przypadku uznania zgłoszenia za zasadne Sprzedawca poinformuje użytkowania odpowiedzialnego za treść komentarza o podjętej decyzji, chyba, że Sprzedawca nie zna jego elektronicznych danych kontaktowych. Informacja zawierała będzie uzasadnienie decyzji podjętej przez Sprzedawcę. Użytkownik ma prawo do złożenia odwołania do Sprzedawcy w sprawie podjętej decyzji w terminie 14 dni od dnia otrzymania uzasadnienia decyzji Sprzedawcy.
  15. Odwołanie użytkownika Sklepu dotyczące rozpatrzenia zgłoszenia użytkownika Sklepu oraz odwołanie użytkownika odpowiedzialnego za treść komentarza złożone w sytuacji opisanej w punkcie 9 powyżej, powinno zawierać wyczerpujące uzasadnienie.
  16. Sprzedawca rozpatruje odwołania w terminie 14 dni. O podjętej decyzji Sprzedawca powiadamiania użytkownika Sklepu oraz użytkownika odpowiedzialnego za treść komentarza w sytuacji opisanej w punkcie 9 powyżej, bez zbędnej zwłoki.
  17. Sprzedawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzyma w ramach kontroli własnej (inicjowanej bez zgłoszenia Użytkownika) jak i w ramach zgłoszeń innych Użytkowników i podejmuje decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Ocena komentarzy nie podlega automatycznej ocenie przez algorytm. Każdy komentarz oraz zgłoszenie dotyczące komentarza, odwołanie od decyzji Sprzedawcy rozpatrywane jest przez człowieka.

§11 Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Kupującymi nie będącymi Konsumentami lub Przedsiębiorcami indywidualnymi, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat.
  2. Sprzedawca wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy związany ze Sklepem przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych w sprawach dotyczących regulacji Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych): cok@mirjan24.com .
  3. Do bezpośredniej i szybkiej komunikacji użytkownika Sklepu ze Sprzedawcą służy adres mailowy biuro@mirjan24.pl .
  4. Komunikacja poprzez punkty kontaktowe jest prowadzona w języku polskim.
  5. Sprzedawca nie jest stroną Kodeksu dobrych praktyk.
  6. Sprzedawca informuje, że w razie jakichkolwiek sporów związanych z umową sprzedaży Towarów zawartych za pośrednictwem Sklepu, Kupujący będący Konsumentem, oprócz skierowania pozwu do sądu powszechnego, ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń. W tym celu Kupujący może skorzystać z:
    • stałych polubownych sądów konsumenckich (dane adresowe sądu znajdują się na stronie www.uokik.gov.pl), które orzekają w sporach cywilnoprawnych i działają przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej. Sądy te rozpatrują spory między konsumentami a przedsiębiorcami, jeżeli wynikają one z zawartej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. Do rozpatrzenia sprawy niezbędna jest zgoda obu stron sporu, a także wyczerpanie trybu reklamacyjnego;
    • mediacji przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej (dane adresowe znajdują się na stronie www.uokik.gov.pl) – postępowanie mediacyjne między przedsiębiorcą, a konsumentem inicjowane jest na wniosek konsumenta lub z urzędu i jest bezpłatne (poza ewentualnymi kosztami opinii zleconych rzeczoznawcom). Postępowanie to zmierza do polubownego zakończenia sporu poprzez przedstawienie stronom umowy aktualnego stanu sprawy i ewentualnych propozycji polubownego zakończenia sporu;
    • platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami (platforma ODR) dostępnej na stronie: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
  7. Kupujący ma również prawo skorzystać z bezpłatnych porad udzielanych przez organizacje konsumenckie takie jak: Federacja Konsumentów (www.federacja-konsumentów.org.pl) czy Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (www.konsumenci.org)
  8. Postanowienia dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym regulaminie stosuje się również do umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r. przez osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w takim zakresie w jakim przepisy prawa powszechnie obowiązującego przyznają odpowiednie uprawnienia konsumenckie dla tych podmiotów.
  9. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 02 października 2024 r. i ma zastosowanie do wszystkich umów zawartych po jego wejściu w życie
  10. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny oraz ustawy z 18 lipca 2020 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Do pobrania

  1. Załącznik: Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległośćkliknij i pobierz
  2. Załącznik: Wzór formularza zwrotu towarukliknij i pobierz